سقف کشسان

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت تمامی هنرجویان، این مقاله توسط مهندس طهماسبی متخصص و دوره دیده آکادمی spelek آلمان در دبی نوشته شده است که با مطالعه این مقاله امید است صحیح ترین  حالت اجرای سقف های کششی (کشسان) در ایران نهادینه شود. تکنولوژی جدیدی که به سبک سازی  و مقاوم سازی ساختمان در عصر جدید و در انتها به زیباسازی در حیطه طراحی داخلی می‌پردازد نباید با اجراهای غیر تخصصی و غیر اصولی اعتبار خرج کند سقف کشسان.

در این مقاله به اجرای سقف های چاپی (print)  و سقفهای trans parent که نیاز به نور بردازی یکنواخت می باشد به اختصاراشاره می‌شود.

انواع سقف های کششی (کشسان)

۱-Trems perent

 2-photoprinting 

 3-lacqer 

۴-Night  Sky  

۳d shapes -5

این پنج نوع از سقفهای کشسان را می‌توان از اصلی‌ترین آنها معرفی کرد که با ترکیب و یا کم و زیاد کردن المان‌ها و خلاقیت طراحان دایره تنوع پذیری سقف های کششی(کشسان) را بزرگ و بزرگ ترکرد.

  • نورپردازی: در بحث نورپردازی تنوع آن زیاد می باشد و نسبت به عمق کار از نور مناسب استفاده می‌کنیم که در ایران ریسه های شلنگی معمول‌ترین آن می‌باشد. استانداردترین عمق برای نورپردازی عمق ۱۵ سانتی متر می باشد که ریسه ها را به فاصله ۵/۱۲ سانتی متر از هم قرار می دهیم.اگر عمق کار کمتر باشد مجاز است تا ۱۲ سانتی‌متر باشد زیرا کمتر از آن به بعد نورپردازی حالت استاندارد خود را از دست میدهد و سایه روشن های نورپردازی روی کار نمایان می شود که در عمق ۱۲ سانتی متری ریسه ها باید با فاصله ۱۰ سانتی متر از هم نصب شوند.حال در نورپردازی ریسه ای عمق کار مجاز است تا ۲۷ سانتیمتر نیز زیاد شود که فاصله ریسه ها را ۲۵ سانتیمتر در نظر می‌گیریم و عمق بیشتر از ۳۰ سانتیمتر را بهتر است از نمونه های دیگر استفاده کرد. برای درک بهتر از فیلم های آموزشی دیدن فرمایید.spalek.ir
  • اجرای پروفیل: پروفیل های سقف های کشسان که تنوع زیادی دارد و برای کاربردهای مختلف، که در این  مقاله ما به کارهایflat  و سرویس های حمام و دستشویی که از جمله پروژه‌های ساده می باشد می پردازیم.

 برای اجرای کارهای flat می‌توان هم از پروفیل h  و هم A استفاده کرد. میل را می توان در سطح های مختلفی نصب کرد از جمله کناف، فلز ، سرامیک، بتن و چوب.

 در ابتدا نوع پیچ نسبت به سطوح مورد نظر را تشخیص داده و سپس خط صفر سقف که همان کشسان می باشد را علامت گذاری کرده (در سرویس و حمام) و بعد از آن پروفیل ها را چاک داده تا زاویه های داخلی پروژه را بدون آنکه پروفیل ها را کاملا از هم جدا کنیم داخل زاویه قرار دهیم (چه پروفیل های آلومینیومی و چه پروفیل های pvc )برای نصب پروفیل روی سطوح صاف می توان ابتدا پروفیل را با پیچ‌های کم روی خط صفر سقف ثابت نگه داشت و درانتها پیچ های بیشتر را اضافه نمود. اما در پروژه‌هایی که پروفیل قرار است روی سطوح صاف نباشد حتماً، حتماً باید از ابتدا پیچ ها را پشت سر هم اضافه نمود که پروفیل روی کار شکم ندهد.

 سپس فاصله بین پروفیل ها را با چسب آلومینیوم پر کرده و چهار گوشه پروژه که پروفیل ها چاک خورده بودند را نیز چسب آلومینیومی می زنیم.

نکته: اگر از پروفیلA  استفاده می کنید که خط پیچ معمولا روی پروفیل می باشد اما اگر از پروفیل h استفاده می کنید به دلیل ضعیف شدن روز به روز پروفیل ها حتما در پایین ترین حالت ممکن پیچ کنید.

  • اجرای فیلم: هنر جویان عزیز توجه داشته باشید در این قسمت از کار محیط کار بایدگرم شود و فیلم کشسانی در محیط گرم باز شود. سپس گیره ها را به به دو گوشه از کار نصب کرده و فیلم را به آنها گیره می کنیم و فیلم‌کشسی را حرارت داده تا فیلم به نرم ترین حالت خود برسد سپس گوشه ها را جاگذاری کرده بعد از جاگذاری چهارگوشه کار مابقی کار را وسط ترین هر ضلع اولویت دارد و سعی کنید هر قسمت را که جاگذاری می کنید بعد از آن رو به روی آن قسمت را انجام دهید و با این ترتیب کار را به  اتمام برسانید.

 توضیحاتی که در این مقاله گنجانده شده است مختصری از اجرای سقف های کشسان می باشد برای کسانی که دوره آموزشی گذرانده و سپس کار را تا حدی مطلع می باشند که توصیه می شود این توضیحات را به همراه فیلمهای آموزشی که در این سایت قرار داده می شود را دنبال کنند و در مقالات بعدی پروژه های پیچیده تری ارائه خواهد شد امید است این مقاله برای شما عزیزان مفید باشد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *