امروزه با رشد تکنولوژی ، دکوراسیون داخلی نیز دستخوش تغییرات بزرگی شده است. از این دیوارپوش های قدیمی جای خود را به پوسترهای دیواری لوکس داده است. پوستر دیواری با ویوی خیره کننده خود در منازل مسکونی و حتی ساختمان های اداری و تجاری از جایگاه ویژه ای برخوردار است. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا تمام آنچه را که باید در رابطه با پوستر دیواری بدانید باهم بررسی کنیم.

پوستر دیواری

پوستر دیواری چیست؟

پوستر دیواری یکی از محصولات محبوب در سالهای اخیر است که مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است. این دیوارپوش مانند کاغذ دیواری با این تفاوت که طرحهای روی آن از یک شکل و موضوع کامل و بزرگ مانند تصویری از یک ساحل تشکیل شده است. اکثر تصاویر چاپ شده بر روی پوستر دیواری‌ها سه بعدی بوده و به همین خاطر به پوستر دیواری سه بعدی خطاب می شوند. پوستر دیواری به دلیل امکان و سهولت نصب آن بر روی دیوار، برش خورده و مانند کاغذ دیواری بصورت نوارهای طولی قرار گرفته و شکل مورد نظر را تشکیل می دهند و از نظر ابعاد در سطح مختلف محدودیتی ندارند.. این دیوارپوش قابل نصب روی سطوح مختلف است اما نمی توان این متریال را روی سنگ و یا شیشه نصب کرد.

تفاوت کاغذ دیواری با پوستر دیواری چیست؟

  • تفاوت از نظر ابعاد

انواع کاغذ دیواری در ابعاد مشخص و استاندارد و به صورت رول عرضه می شود. اما پوستر دیواری به صورت قطعات چند تکه و شبیه به پازل تولید می شود. به طور معمول پوسترهای دیواری در قطعات ۱تکه، ۲تکه، ۴تکه، ۸ تکه و ۶۴ تکه تولید می شود و هر قطعه دارای طرح متفاوتی از بقیه مجموعه است.

  • تفاوت طرح

طرح های کاغذ دیواری به صورت تکرار شونده در همه رول ها یکسان است. در واقع رول های مختلف کاغذ دیواری از یک طرح خاص، همگی یکسان و کاملا مشابه هستند این در حالی است که هر رول از پوستر دیواری تصویری به صورت کاملا متمایز از رول دیگر طراحی و چاپ شده است. به این مفهوم که نصب رول ها در کنار یکدیگر یک تصویر واحد را به وجود می آورد ولی رول های کاغذ دیواری تکرار یک الگو روی دیوار هستند.

  • تولید سفارشی

کاغذ دیواری به صورت سری در تعداد بالا تولید می شود در صورتی که طرح های پوستر دیواری بنابر سفارش و به صورت تکی برای مشتری روی کاغذ چاپ و آماده می شود. این به مفهوم یکتا بودن هر رول است در واقع هیچ رول از پوستر دیواری شبیه به رول دیگر نیست. این درحالی است که به هر تعداد از طرح کاغذ دیواری با طرح مورد نظر که سفارش می دهید، همه رول ها دقیقا شبیه بهم و به صورت استاندارد چاپ زده شده اند.

  • جنس پوستر دیواری تصویری

از لحاظ جنس، ضخامت و کیفیت هم، پوستر های دیواری یک پله بالاتر از کاغذ دیواری قرار دارند. این متریال در عین نازک تر بودن دارای مقاومت بسیار بالاتری از کاغذ دیواری است. جنس کاغذ چاپ پوستر از پاستل، فیبرو، چرم ، کتان و طیف وسیعی از متریال می باشد.

موارد استفاده از پوستر چیست؟

این دیوارپوش ها برای فضای داخلی ساختمان ساخته شده و مناسب نصب در فضای بیرونی نیست. به طور معمول در هر فضایی که بتوانید کاغذ دیواری را نصب کنید می توانید از پوستر دیواری هم استفاده کنید. ولی طرح های سه بعدی و خلاقانه پوسترهای دیواری برای دکوراسیون شگفت انگیز سقف و کف هم به کار می روند.

روش تهیه پوستر دیواری

  • به صورت آماده

برخی از شرکت های تولید کننده طرح های محبوب تر را به صورت انبوه تولید می کنند. در واقع چون برخی از طرح ها بیشتر سفارش داده می شوند، تولید در تعداد بالای این طرح ها در دستور کار قرار می گیرد. پوستر دیواری تصویری آماده مثل کاغذ دیواری برای رویت مشتری، به صورت آلبوم تنظیم می شود. با انتخاب طرح مورد نظر توسط مشتری، طرح آماده برای نصب از انبار به محل ارسال می شود. در پوسترهای آماده امکان سفارش طرح خاص نیست و می بایست از همان آلبوم یکی از طرح ها را انتخاب کرد.

پوستر دیواری

تفاوت اصلی پوستر تصویری سفارشی با پوستر دیواری آماده در امکان تغییر سایز است. پروسه تولید پوستر سفارشی دیواری به این ترتیب است که پس از دریافت سفارش، سپس دیوار مورد نظر اندازه گیری می شود. پوسترهای سفارشی به لحاظ اندازه و ابعاد هیچ محدودیتی ندارند و قابل اجرا روی دیوارهای کوچک و یا بسیار بزرگتر نیز هستند. اما قابلیت چاپ تصویر سفارشی نکته دیگری است که پوستر دیواری را از آماده ها متمایز می کند.

پوستر های دیواری چگونه چاپ می شوند؟

 پوسترهای دیواری توسط چاپگرهای قدرتمند و پیشرفته بر روی کاغذ های مخصوص چاپ می شوند. چاپگرهای برندهای اپسون و اچ پی از جمله بهترین برندهای چاپگر هستند. عکس های مورد استفاده در این نوع چاپگرها، باید متناسب با سایز کاغذ مورد استفاده دارای بالاترین کیفیت باشند. مطمئناً زیبایی بیشتر پوستر، بسته به عواملی مختلفی از جمله نوع چاپگر، رنگ مورد استفاده و کیفیت عکس دارد. عکس ها بر روی کاغذهای مخصوص و به صورت رولی چاپ می شوند و در نهایت هنگام اجرا، کنار هم قرار می گیرند و تصویر را ایجاد می کنند.

چاپ پوسترهای دیواری به چند طریق صورت می گیرد؟

  • به صورت کلی چاپ انواع پوسترهای دیواری به چند شکل صورت می گیرد. روش اول چاپ دیجیتال است که در این روش از دستگاه های دیجیتال برای چاپ پوستر دیواری استفاده می شود. این روش معمولا برای افرادی کاربرد دارد که قصد دارند تعداد زیادی از یک پوستر را در مدت زمان کوتاه به چاپ برسانند.
  • روش های سنتی هم برای چاپ این پوسترهای دیواری وجود دارند که این روش ها نیز مزایا و معایب خاص خود را دارند.
  • یکی دیگر از روش های چاپ، چاپ لیتوگرافی می باشد که در این روش شما می توانید آیتم های مختلفی را در کنار هم و برای تولید تعداد بالا داشته باشید. البته نکته ای که در اینجا باید به آن توجه داشته باشید این است که این روش هزینه بیشتری را نسبت به چاپ دیجیتال برای شما دارد و البته نکته دیگر نیز این است که سرعت آن کمتر از سرعت روش چاپ دیجیتال می باشد. روش چاپ لیتوگرافی بیشتر برای زمانی به کار می رود که شما قصد داشته باشید نسخه های بزرگتری از طرح خود را به چاپ برسانید که استفاده از این روش کیفیت کار شما را بالاتر می برد.

برای سفارش پوستر های دیواری با ما تماس بگیرید

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *