آکواریوم های دیواری یکی از نادرترین عنصرهای دکوری است که تقریبا در تمامی محورهای گفته شده فوق قابل استفاده می باشد. یک آکواریوم با پوشش و پایه ای زیبا می تواند یکی از زیباترین مبلمان های استفاده شده باشد.
با استفاده از ماهیهای رنگی پرجنب و جوش میتوان رنگ را به محیط آن هم به شکل زنده و پویا اضافه کرد و یا انواع نورپردازیهای ساده و رنگی را در آن لحاظ نمود. با توجه به کاربرد های گفته شده قطعا یک عنصر تجملی مقرون به صرفه بودهو در چهارچوب موارد خاص کم تکرار دکور نیز قرار می گیرد.(۵) طبیعی بودن و قابلیت استفاده از موجودات و گیاهان زنده در آن، خصلت کم نظیر این عنصر دکوری است و در هر فضایی که قرار گیرد چشمها را به خود مجذوب کرده و یک نقطه عطف را بوجود می آورد. در کاربردهای مختلف قابل استفاده است، نمونه های بسیاری از آکواریوم در کف، سقف و یا به عنوان میز و بسیاری از پروژه های کاربردی اجرا شده آکواریوم در دنیا، انعطاف پذیری بالای این پدیده را نشان می دهد حال آنکه شما هیچگاه نمیتوانید مبلمان را در سقف نصب نمایید یا LCD زیبای منزلتان را بر روی کف قرار دهید، در نهایت اجرای آکواریوم به عنوان دیوارهای جداکننده نیز یکی از هوشمندانه ترین ایده ها در طراحی داخلی می باشد.توجه به این نکته که آیا پس از اجرای دیوار جداکننده، نمای فضا از بین نمی رود، یا فضا کوچکتر به نظر نخواهد رسید؟ یکی از دغدغه های همیشگی طراحان است، حال آنکه با استفاده از یک آکواریوم به جای دیوار یا در داخل آن همزمان با ایجاد فضاهای مختلف، جداکننده ای پر از رنگ و زیبایی به جای یک دیوار بی روح خود نمایی می کند. علاوه بر موارد ذکر شده فوق یکی دیگر از برتریهای این عنصر یگانه دکور تاثیرات مثبت استفاده از آن بر سلامت و روحیه افراد می باشد که در مقالات گذشته بدان اشاره شده است.
امروزه بسیاری از طراحان در ابتدای طراحی همواره بدنبال انتخاب مکان یا مکانهایی مناسب برای اجرای آکواریوم های دیواری به اشکال و ابعاد گوناگون می باشند و سایر موارد را پس از قطعی شدن محل آکواریوم های دیواری طراحی می کنند.
پیشرفت صنعت آکواریوم در سالهای اخیر و ورود تجهیزات با کیفیت به این صنعت، دغدغه های نگهداری آن را نیز برای افراد به حداقل رسانده است.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *