کاربرد سقف های کشسان در منازل

به گفته آسمان مجازی و سقف کشسان کارانا اوج طراحی های محیطی را می توان در منازل یافت. انسان ها همیشه تلاش می کنند محیط زندگی خود را زیبا جلوه دهند. در میان پوشش کف و دیوارها همواره مورد توجه آنها بوده اما این به تنهایی کافی نیست. استفاده از یک سقف ساده در کنار کفپوش های زیبا و دیوارپوش های خیره کننده یک جلوه آشفته و ناهماهنگ را ایجاد می کند. همچنین گاهی استفاده از سقف های گچ کاری شده هزینه های زیادی به دوش افراد می گذارد. دراین میان سقف های کشسان راه حل خوبی برای زیباسازی محیط همراه با قیمت مقرون به صرفه هستند.

امکان هرگونه نورپردازی، طرح و رنگ های متنوع، قابلیت چاپ تصاویر مورد علاقه مشتریان همگی موجب می شوند تا آسمان مجازی محبوبیت زیادی داشته باشند.

سقف های کشسان در بیمارستان ها

به دلیل مقاومت سقف های کشسان در برابر آب، کلر، بخارهای گازهایی مانند فرمال، اتر و تری کلرواتیلن می توان از آنها به راحتی در محیط های بهداشتی و درمانی مانند بیمارستان ها و آزمایشگاه ها استفاده کرد. همچنین آنتی باکتریال بودن این سقف ها مزیت دیگری است که آنها را برای مکان هایی مانند اتاق های عمل مناسب کرده است.

عامل دیگری که باعث استفاده از سقف کشسان کارانا در بیمارستان ها می شود بحثی روانشناسی است. افرادی که به بیمارستان مراجعه می کنند معمولا به دلیل بیماری خود یا نزدیکانشان دچار استرس و نگرانی هستند. سقف های کشسان با نورپردازی آرام و دلنشین به همراه تصاویر ارامش بخشی که بر روی خود دارند می توانند کمی از این تشویش بکاهند.

سقف های کشسان، کاربردها و مزایا در دکوراسیون داخلی!

سقف: با پیشرفت های گوناگونی که در زمینه دکوراسیون داخلی و طراحی اتفاق می افتد، روش های جدیدی رواج پیدا می کند که طرفداران زیادی را به سوی خود جذب می کند. یکی از متدهای نسبتا جدید در طراحی داخلی سقف کشسان است که فضایی متفاوت را در سقف بوجود می آورد. در این مطلب کاربرد سقف های کشسان در فضای داخلی را بشناسید:

مشکل زمانی بیشتر نمایان می شود که افراد در طی پروسه درمانی مانند عکس برداری یا سی تی اسکن ترس زیادی از خود بروز می دهند. معمولا اگر در این بخش ها از سقف هایی با تصاویر آسمان و یا درخت استفاده شود این ترس جای خود را به کنجکاوی می دهد و ذهن و چشم افراد را به خود مشغول می کند. در بیمارستان هایی که اتاق مخصوص کودکان دارند نیز اجرای تصاویر کودکانه بر روی این سقف ها که با تخیل خردسالان آمیخته باشد نقش زیادی در آرامش آنها خواهد داشت.

استخرها با سقف کشسان

شنا در آب و شنیدن صدای آن علاوه بر کاهش دردهای مفصلی به انسان ها آرامش می دهد. معمولا افراد دوست دارند چیزهایی که به آنها علاقه دارند اما در رابطه با آنها تجربه اش ای ندارند را تصور کنند. در واقع شنا در استخرها به نوعی یک تجربه مجازی از شنا در دریای آزاد را به انسان ها می دهد. حال تصور کنید که در هنگام شنا در یک استخر تصویر بالای سر شما آسمان آبی و یا پر ستاره باشد. مطمئنا تصور لذت بخشی است! سقف های کشسان این تصور را برای شما به واقعیت تبدیل می کنند.

استفاده از سقف های پرینتی با تصاویر آسمان و یا سقف هایی با نورپردازی فیبر نوری دقیقا نقش یک آسمان واقعی را برای شما ایفا می کند و موجب آرامش بیشتر می شود. علاوه بر این، صاحبان استخرهای سرپوشیده نیز از اجرای این سقف ها راضی خواهند بود زیرا مشتریانشان میل دارند زمان بیشتری را در آب بگذرانند.

کاربرد سقف های کشسان در دکوراسیون اتاق خواب ها

ما معمولا در اتاق های خود به دنبال آرامش هستیم، در واقع هر زمان هم از تشویش و استرس فرار می کنیم برای تنها بودن معمولا به اتاق های خود پناه می بریم و احتمالا هیچ چیز به اندازه یک سقف با آسمانی پر ستاره اتاق شما را زیبا و آرامش بخش نمی کند. انگار که اصلا سقفی در بالای سر خود ندارید. هنگامی که سقف های کشسان با نورپردازی فیبرهای نوری در یک اتاق خواب اجرا شود طرحی شبیه به یک کهکشان را در بالای سر خود خواهید دید. به نظر می رسد اگر از این تخیلات در اجرای سقف اتاق خود استفاده کنید دیگر از آن خارج نخواهید شد…

شهربازی های سرپوشیده و مجتمع های تجاری

انسان ها معمولا در هنگام خرید نشاط و هیجان زیادی دارند. اگر بتوان به لحاظ روانی این نشاط را در افراد حفظ کرد می توان امیدوار بود که تا جایی که جیبشان اجازه دهد به خرید ادامه دهند. اجرای موسیقی و یا پوشش کف و دیوار مناسب تنها بخشی از تلاشی است که می توانید برای اینکار انجام دهید. نورپردازی رنگارنگ با استفاده از سقف های کشسان می تواند این تلاش را کامل کند و مشتریان و بازدیدکنندگان را حسابی به خود مشغول نگاه دارد و خستگی را از آنها گرفته و در آنها نشاط ایجاد کند. در اجرای سقف های کشسان کارانا هیچ محدودیتی ندارید و می توانید هر طرحی را خواه طبیعی و خواه تخیلی را پیاده سازی کنید.

ویژگی آسمان مجازی و سقف های کشسان

با توجه ویژگی های منحصر به فرد سقف کشسان و زیبایی فوق العاده آنها احتمالا تا سال های آینده نیز رقیبی نخواهند داشت و در ایجاد نماهای دکوراتیو حرف اول را خواهند زد. در این بخش به برخی از این ویژگی ها اشاره می کنیم.

خاصیت ارتجاعی: در قسمت اجزا و شیوه نصب سقف کشسان کارانا در برابر فشار پاره نمی شوند و در هر متر مربع تا ۲۰۰ کیلوگرم را به راحتی تحمل می کنند..

تنوع طرح و رنگ: سقف های کشسان در رنگ بندی های مختلفی تولید میشود.علاوه بر رنگ بندی متنوع،

قابلیت نورپردازی: عمدتا آسمان مجازی به وسیله سیستم های نور پردازی مختلف مانند هالوژن، LED، فیبر نوری و کریستال ها نورپردازی می شوند به طور کلی ترکیب سقف های کشسان با نورپردازی موجب خلق جلوه های حیرت انگیزی می شود و نگاه ها را به خود جلب می کند.

 وزن کم: سقف های کشسان وزن بسیار کمی دارند.

 اتصال و جدا شدن آسان: سقف های کشسان را می توان بدون محدودیت به راحتی نصب کرد و به همان آسانی نیز آنها را جدا نمود و به مکان های دیگر انتقال داد. بنابراین تعمیر و تعویض تجهیزاتی که در پشت این سقف ها قرار گرفته اند نیز به آسانی انجام خواهد شد. در هنگام اجرای آنها در ادارات و یا اماکن پر رفت و آمد مانند بیمارستان ها، به دلیل نصب سریع وقفه و اختلالی در فعالیت ها ایجاد نمی شود.

مقاومت در برابر آب و رطوبت: پوشش PVC سقف های کشسان کارانادر برابر آب و رطوبت تغییر شکل نمی دهند و پوسیده نمی شوند. همین ویژگی موجب شده تا از آنها در طراحی دکوراسیون استخرها استفاده فراوانی شود.

آنتی باکتریال: این سقف ها از نفذ و رشد باکتری ها و قارچ ها در خود جلوگیری می کنند و گرد و غبار بر روی آنهل قرار نمی گیرد. به همین دلیل پوشش های مناسبی برای سقف مراکز بهداشتی و درمانی مانند بیمارستان ها و حتی اتاق های عمل هستند.

شستشوی آسان: در صورت نیاز به شستشو این کار به راحتی قابل انجام خواهد بود. به این منظور می توان سقف را باز کرد و با آب و یا مواد شوینده معمولی آن را شست و دوباره نصب کرد.

گارانتی: سقف های کشسان همواره با گارانتی شرکت کارانا به فروش می رسند بنابراین مشتریان می توانند با آسودگی خاطر آنها را خریداری کنند.

اجزا و شیوه نصب سقف های کشسان

سقف کشسان از ورق های PVC ضخامتی کمتر از ۱ میلیمتر دارند و به دلیل ترکیب با مواد شیمیایی دیگر در برابر حرارت مقاومت پیدا می کنند و مشتعل نمی شوند. سقف های کشسان همان طور که از نامشان هم پیداست خاصیت ارتجاعی دارند و در اثر فشار پاره نمی شوند و اصطلاحا کش می آیند و پس از برداشته شدن فشار از روی آنها به دلیل انعطاف پذیری بالا به حالت اول بر می گردند و با دمیدن باد گرم کاملا صاف می شوند.

نصب سقف های کشسان بسیار آسان است و زمان کمی می گیرد. هنگام نصب این سقف ها در هر مکانی، ابتدا در تمام محیط سقف ریل های کوچکی نصب و جاسازی می شوند به طوری از دید افراد کاملا پنهان باشند. این ریل ها نگهدارنده دائمی سقف های کشسان خواهند بود. سپس لبه های آسمان مجازی را در داخل این ریل ها قرار می دهند و با دمیدن باد گرم به مرور چین و چروک های آنها را از بین برده و این پوشش را کاملا هم اندازه سقف اصلی می کنند.

سقف های کشسان طرح ها و نقش های متنوعی دارند و در بیشتر مواقع با نورپردازی های مختلف همراه هستند، بنابراین در هنگام نصب ترک خوردگی، آسیب دیدگی و وجود سوراخ و منافذ در سقف اصلی اهمیتی ندارد و سقف کشسان تبدیل به یک پوشش زیبا برای تمام این عیوب ساختمانی می شود. امروزه سقف های کشسان در دسته سقف های دکوراتیو نیز قرار می گیرند. علاوه بر این، بدون هیچ نگرانی خاصی می توان انواع تجهیزات و تاسیسات را در پشت این سقف ها نصب و پنهان نمود و از بابت گرمای تولید شده توسط این تجهیزات نیز آسوده خاطر بود. آسمان مجازی در مقابل حرارت مقاوم است تا ۸۵ درجه سانتی گراد تغییر شکل نمی دهند. این سقف ها بسته به میزان تجهیزات قرار گرفته در پشت خود می توانند در فاصله ۵ تا ۳۰ سانتی متری سقف اصلی نصب شوند.

استفاده از پوشش های کشسان تنها برای سقف های صاف خلاصه نمی شود و می توان با آنها انواع حجم ها را پوشش داد. به این منظور ابتدا باید با استفاده از پروفیل های آلمینیومی بسیار سبک اسکلت اصلی حجم مورد نظر را پیاده سازی کرد و سپس ورق PVC انعطاف پذیر را بر روی آن قرار داد.